Výroční zpráva 2018

Vážené dámy, vážení pánové,

jsem velmi rád, že mohu zahájit výroční zprávu Buřinky pozitivně. Rok 2018 byl totiž pro Buřinku rokem historických obchodních úspěchů a klientských inovací.

Dovolte mi nejprve poděkovat všem, kteří v loňském roce žili společně s Buřinkou. Děkuji klientům za jejich důvěru a zájem o naše produkty. Děkuji obchodním a distribučním partnerům za chuť naše produktové řešení klientům představovat a nabízet. Děkuji našim zaměstnancům za jejich proklientské vidění světa, za jejich vůli a snahu naplňovat sny klientů o lepších domovech. A nakonec děkuji našemu akcionáři za podporu podnikatelské strategie Buřinky.

A nyní k našim úspěchům a klientským inovacím.

Posláním Buřinky je financovat lepší bydlení pro děti i dospělé, a tím pomáhat měnit bydlení v domov. Jsem velmi rád, že se nám toto poslání dařilo naplňovat po celý rok, což dokazuje hodnota námi poskytnutých úvěrů: v roce 2018 jsme klientům půjčili celkem 12 213 031 139 Kč. Více než 25 tisíc rodin si tak díky Buřince mohlo dovolit proměnit jejich bydlení v opravdový domov.

S potěšením v této souvislosti navíc zmiňuji, že jde o náš nejlepší obchodní výsledek od roku 2008, který navíc vedl k absolutnímu nárůstu úvěrového portfolia a posílení našeho tržního podílu.

Jsem si jist, že k obchodnímu úspěchu zásadním způsobem přispěla změna strategie značky s jasným důrazem na financování rekonstrukcí. Na trh jsme uvedli nový vzkaz značky pro klienty: „Společně měníme bydlení v domov.“ a novou komunikační kampaň s příběhem rekonstrukce „srdce“ domova – kuchyně. I díky těmto změnám se naší značce „Buřinka“ podařilo získat prestižního ocenění v soutěži „Superbrands“.

Vlajkovou lodí našeho produktového portfolia je tedy logicky „rekonstrukční“ Úvěr od Buřinky. Ten se těší největší oblibě klientů a vloni opět obhájil pozici nejlepšího rekonstrukčního úvěru na trhu v prestižní soutěži Zlatá koruna. I přes tyto úspěchy však nespíme na vavřínech. Naopak, Úvěr od Buřinky jsme vloni zásadním způsobem inovovali. Jako první stavební spořitelna jsme totiž našim klientům nabídli možnost doložení účelu rekonstrukce fotografiemi „před“ a „po“ ní.

Také v oblasti vkladů se nám mimořádně dařilo. Počet nově uzavřených obchodů narostl o pětinu, přičemž drtivou většinu z toho činily zcela nové smlouvy. Velký podíl nových smluv byl navíc sjednán online. Jsme totiž první a stále jedinou stavební spořitelnou, která umožňuje klientům uzavření vkladové smlouvy z pohodlí domova.

Jistě mi dáte za pravdu, že jsou to významné úspěchy. Nicméně to, co mně osobně udělalo v roce 2018 největší radost, je skutečnost, že roste celková spokojenost klientů s našimi produkty a službami. Díky tomu má Buřinka dobře nakročeno k opakování obchodně úspěšných let i do budoucna.

Za největší strategické úspěchy loňského roku považuji zvyšující se výkonnost naší vlastní obchodní sítě ČS Plus pod křídly Buřinky a prohlubování kultury společnosti jako „obchodní firmy s týmovým duchem“.

Jsem pevně přesvědčen, že v roce 2018 urazila Buřinka velký kus cesty k naplnění její vize „Jednoho dne bude Buřinka v každé rodině, která díky ní lépe bydlí a žije.“

Jiří Plíšek
předseda představenstva