Buřinka zpracovala od dubna do konce září letošního roku přes 11 000 žádostí o odklad splácení. Jaké jsou další možnosti řešení problematické situace?

Od dubna do 30. října mohli klienti Buřinky, kteří se dostali do finančních potíží v souvislosti s epidemií koronaviru, využít dva typy odkladů splácení svých úvěrů. Podmínky prvního typu nastavila přímo Buřinka a ten druhý nabízel občanům stát dle tzv. vládního moratoria.

Nabídku obou režimů odkladu splácení využilo kolem 6 % klientů Buřinky s úvěrovými produkty a během uvedeného období bylo zpracováno 11 396 žádostí, z nichž 87 % bylo schváleno.

Odložení splátek bylo možné využít u všech spotřebitelských půjček, hypotečních úvěrů, úvěrů ze stavebního spoření nebo firemních úvěrů. Požádat o něj mohli všichni klienti, kteří se v přímé souvislosti s koronavirovou epidemií dostali do finančních potíží, a to jak fyzické osoby, OSVČ, tak i podnikatelé a firmy.

Oba režimy odkladu splátek se odlišovaly především v úročení a hrazení pojištění schopnosti splácet, pokud bylo sjednáno. Více zde.

Co se bude dít nyní:

  • Od 1.10.2020 již není možné zažádat o odklad splácení.
  • Situace s pandemií je bohužel stále aktivní, proto mohou klienti případné přetrvávající potíže řešit přes své bankéře či poradce, kteří jim individuálně poradí, nebo přes zákaznickou linku 800 888 241.
  • Buřinka také nabízí svým klientům možnost řešení přetrvávajících potíží formou restrukturalizace, tj. úpravou smluvních podmínek úvěrů. Jednoduchou online žádost o pomoc se splátkami individuálních úvěrů je možné vyplnit zde.
  • Další rady a možnosti řešení problematické finanční situace může nabídnout i souhrnný materiál v tomto odkazu.

Věříme, že tyto vstřícné kroky ať již ze strany Buřinky, tak státu, pomohly našim klientům překlenout problematickou finanční situaci spojenou s karanténními opatřeními Covid 19.