Buřinka zpracovala od dubna do konce září letošního roku přes 11 000 žádostí o odklad splácení. Nyní tato možnost končí.

Od dubna do 30. října mohli klienti Buřinky, kteří se dostali do finančních potíží v souvislosti s epidemií koronaviru, využít dva typy odkladů splácení svých úvěrů. Podmínky prvního typu nastavila přímo Buřinka a ten druhý nabízel občanům stát dle tzv. vládního moratoria.

Nabídku obou režimů odkladu splácení využilo kolem 6 % klientů Buřinky s úvěrovými produkty a během uvedeného období bylo zpracováno 11 396 žádostí, z nichž 87 % bylo schváleno.

Odložení splátek bylo možné využít u všech spotřebitelských půjček, hypotečních úvěrů, úvěrů ze stavebního spoření nebo firemních úvěrů. Požádat o něj mohli všichni klienti, kteří se v přímé souvislosti s koronavirovou epidemií dostali do finančních potíží, a to jak fyzické osoby, OSVČ, tak i podnikatelé a firmy. Finanční skupina České spořitelny, jejíž je Buřinka součástí, zapojila pro maximální zrychlení celého procesu do zpracování zhruba 20 % individuálních žádostí i robota.

Oba režimy odkladu splátek se odlišovaly především v úročení a placení pojištění schopnosti splácet, pokud bylo sjednáno. Více zde.

Buřinka společně s Českou spořitelnou aktivně komunikovaly se všemi dotčenými klienty prostřednictvím e-mailů, SMS zpráv i telefonicky a konzultovaly s nimi jejich situaci a možnosti řešení. I přes krátké období, kdy ne vždy bylo možné díky uzavřeným pobočkám ČS řešit situaci osobně, proběhl tento složitý proces bez větších problémů.

Co se bude dít nyní:

  • Od 1.10.2020 již není možné zažádat o odklad splácení.
  • Kdy přesně končí odklad daného úvěru, najdou klienti Buřinky v potvrzení o odkladu splátek, které obdrželi při jeho schválení. Současně o blížícím se konci odkladu splátek Buřinka informuje své klienty e-maily a SMS zprávou
  • Situace s pandemií je bohužel stále aktivní, proto mohou klienti případné přetrvávající potíže řešit přes své bankéře či poradce, kteří jim individuálně poradí, nebo přes zákaznickou linku 800 888 241.
  • Rady a možnosti řešení problematické finanční situace může nabídnout i souhrnný materiál v tomto odkazu.

Věříme, že tyto vstřícné kroky ať již ze strany Buřinky, tak státu, pomohly našim klientům překlenout problematickou finanční situaci spojenou s karanténními opatřeními Covid 19.